وبلاگ بازاریابی اینترنتی و کسب و کارهای اینترنتی

در این بلاگ مطالب مرتبط با بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی منتشر می شود.

وبلاگ بازاریابی اینترنتی و کسب و کارهای اینترنتی

در این بلاگ مطالب مرتبط با بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی منتشر می شود.

  • ۰
  • ۰

 

در این پست قراره با روش‌های مختلف افزایش ترافیک وب‌ سایت آشنا بشیم.

روش‌هایی که من با استفاده از بعضی‌ از آنها توانستم ترافیک وبسایتی که به تازگی راه ‌اندازی کرده بودم را چند برابر کنم.

شاید از تمام روش‌های گفته شده استفاده نکنید( که اگر بتونید خیلی عالیه) اما استفاده از چند روش انتخابی هم می‌تواند برای شما موثر باشد، همانطور که گفتم خود من از تمامی روش‌ها هنوز استفاده نکردم.  اگر استفاده کنم چی میشه 

می‌دانم که بی صبرانه منتظر آشنایی با این ۱۵ روش هستید، اما قبل از اینکه به سراغ روش‌ های افزایش ترافیک وب سایت برویم، باید درباره چنتا موضوع مهم باهم صحبت کنیم.

 

 

افزایش ترافیک در مقابل کیفیت ترافیک

همه افرادی که سایت دارند به دنبال افزایش ترافیک وب سایت خود هستند و البته که افزایش ترافیک اتفاق مثبتی هست، به شرطی که ترافیک به دست آمده از مخاطبانی باشند که شما به دنبالشان بوده‌اید. پس علاوه بر میزان ترافیک، منبعی که از آن ترافیک جذب می‌کنید هم مهم است.

اگر به دنبال جذب ترافیک از گوگل، فیسبوک و یا هرجای دیگری هستید، حتما به این فکر کنید که آیا ترافیک به دست آمده هدفمند است؟ آیا این ترافیک می‌توانند برای سایت من مفید باشند و تبدیل به خریدار شوند؟

مسلما تبلیغ یک فروشگاه اینترنتی که تیشرت بدنسازی مردانه می‌فروشد در یک سایت زنانه نتیجه جالبی نخواهد داشت، شاید به طور موقت افزایش بازدید سایت را به همراه داشته باشد، اما فروش زیادی نصیبتان نخواهد شد.

پس جدای از اینکه برای ترافیک هزینه میکنید یا خیر، همیشه به این فکر کنیدکه آیا این ترافیکی که جذب می‌کنید هدفمند و ارزشمند است یا خیر؟

 

افزایش ترافیک در مقابل افزایش فروش

جدای از بحث افزایش ترافیک و ارزشمند بودن آن ترافیک، افزایش فروش را هم باید در نظر بگیرید. اگر ترافیک شما آن هم از نوع به درد بخور و ارزشمندش افزایش پیدا کند ولی فروش شما تغییر زیادی پیدا نکند، یعنی شما از ترافیک به دست آمده استفاده زیادی نکرده اید و بخش زیادی از آن ترافیک در حال هدر رفتن است.

پس اگر دوست ندارید که ترافیکی که با صرف زحمت و هزینه به دست آورده اید به هدر رود، باید تلاش کنید که قدر ترافیک فعلی رو بدونید و ازش نهایت استفاده رو ببرید.

و این یعنی همواره  باید به دنبال بهینه سازی نرخ خرید از وب‌سایت باشید تا از ترافیک فعلی نهایت استفاده رو ببرید.

 

۱۵ روش رایگان برای افزایش ترافیک وب سایت 

۱۵ روش افزایش ترافیک رو به صورت یک لیست نوشته‌ام. توصیه‌ می‌کنم روش‌ها را مورد به مورد مطالعه کنید.

 

 

۱- پست مهمان اثربخش منتشر کنید

حتما با پست مهمان آشنا هستید.

در این روش شما یک پست درجه یک و جون دار برای یک وبسایت به دردبخور که مخاطبانش می‌توانند از مخاطبان شما هم باشند منتشر می‌کنید. چرا؟

چون مخاطبان آن وبسایت با شما و وب‌ سایت شما آشنا می‌شوند و آن سایت هم یک مطلب رایگان و به درد بخور به دست می‌آورد.

البته دقت داشته باشید که هر وب سایتی امکان انتشار پست مهمان را  فراهم نکرده است و تنها برخی از وب سایت ها امکان ارسال پست مهمان را فراهم کرده‌اند، همینطور هر مطلبی هم ارزش مهمان شدن و قرار گرفتن در وبسایت دیگران را ندارد.

مطلب شما باید درجه یک، مفید و طولانی باشد تا وب سایت مورد نظر مشتاق شود که مطلب شما را داشته باشد. توصیه می‌کنم یک اینفوگرافی هم در کنار مطلبتان درست کنید تا مطلب شما به مراتب قوی‌تر و خاص‌تر باشد و وب‌سایت مورد نظر تمایل بیشتری به انتشار مطلب شما و قرار دادن آن در معرض دید مخاطبانش داشته باشد.

 

پست مهمان

 

اما پست مهمان اثربخش چه فرقی با پست مهمان عادی دارد؟

در حالت عادی وقتی مخاطبان آن سایت پست مهمانی که شما منتشر کردید را می‌خوانند، لزوما به انتهای مطلب نمی‌رسند و در نتیجه شاید اصلا متوجه نشوند که این پست را شما نوشته‌اید و در نتیجه با شما و سایت شما هم آشنا نمی‌شوند.

در واقع ایراد این پست مهمان‌های عادی این است که فقط اگر مخاطب به انتهای مطلب برسد و کادر نویسنده را مطالعه کند با شما و وب‌سایت شما آشنا می‌شود و شاید وارد وب‌سایت شما شود.

اما در پست مهمان اثربخش، شما در میانه مطلب به یکی از مطالب درجه یک سایت خود لینک می‌دهید، و مخاطب را در همان میانه مطلب به مطالعه سایت خود نیز تشویق می‌کنید.

 

 اما به چه مطلبی لینک بدهیم؟

باید به مطلبی لینک بدهید که اولا در سایت میزبان مشابه آن وجود نداشته باشد تا سایت میزبان به شما نگوید که لازم نیست به سایت خود لینک دهید و من مشابه این مطلب را در سایت خود دارم.

دوما باید به مطلبی لینک بدهید که مرتبط با پست مهمان باشد و احتمال اینکه خواننده روی آن کلیک کند بالا باشد.

سوما باید به مطلبی لینک دهید که واقعا ارزشمند و غیر تکراری باشد تا مخاطب با خواندن آن مطلب متوجه شود که شما و سایتتان چقدر درجه یک هستید و به احتمال بالاتری تبدیل به خواننده مطالب شما شود.

فرض کنید که من یک پست مهمان درباره عملکرد الگورتیم گوگل نوشته‌ام، و در میانه مطلب می‌نویسم “فاکتورهای زیادی در الگوریتم گوگل موثر هستند، در لینک زیر ۲۰۰ فاکتوری که برای گوگل مهم هستند آمده است.”

مسلما احتمال کلیک کاربر روی این مطلب بالاست، زیرا کاربر درحال مطالعه مطلبی با عنوان بررسی الگوریتم گوگل است و مطلب دیگری با عنوان” ۲۰۰ فاکتوری که برای گوگل مهم هستند” برایش جذاب و مفید است.

از طرفی مطلبی که به آن لینک داده ‌ام بسیار جامع است و در هر سایتی پیدا نمی‌شود.

خب مسلما کسی که به دنبال آشنایی با الگوریتم گوگل هست به احتمال خیلی زیاد وارد سایت شما می‌شود تا با این ۲۰۰ فاکتور گوگل آشنایی پیدا کند.

به این شکل پست مهمان شما یک  پست مهمان اثربخش است که افراد بیشتری را با شما و وب‌سایتتان آشنا کرده و در دراز مدت موجب افزایش ترافیک سایتتان خواهد شد.

 

 

۲- از پست مهمان معکوس استفاده کنید. 

حالا گه گرم پست مهمان و مهمان بازی شده‌ایم، بد نیست با پست مهمان معکوس آشنا شوید که هم برای شما و سایتتان اعتبار ایجاد می‌کند و هم می‌تواند ترافیک زیادی به همراه داشته باشد.

اینبارقرار نیست شما برای سایت کسی پست منتشر کنید، در این روش باید به دنبال یک نفر باشید تا در سایت شما یک پست جون دار و به دردبخور منتشر کند. اما چرا؟ مگر منتشر شدن پست در سایت ما توسط شخص دیگری می تواند ترافیک و اعتبار ایجاد کند؟

پست مهمان معکوس

اگر شخصی پستی را در وب‌سایت رونق.کام منتشر ‌کند، آیا این کار موجب افزایش اعتبار سایت و افزایش ترافیک خواهد شد؟ نه لزوما.

اما اگر به من بگویند که مدیر دیجیتال مارکتینگ دیجی کالا مایل است یک مطلب در رونق.کام منتشر کند من با تمام وجود می‌پذیم و خوشحال می‌شوم. چون در این حالت موجب افزایش ترافیک سایت و افزایش اعتبار سایت خواهد شد.

اینکه چه کسی در سایت شما مطلب منتشر کند بسیار مهم است، مسلما وجود یک مطلب عالی در سایت من که نام نویسنده آن آقای فلانی مدیر دیجیتال مارکتینگ دیجی کالا باشد تاثیر زیادی روی اعتبار سایت من خواهد داشت و مخاطبان از این به بعد به چشم دیگری به سایت رونق نگاه می‌کند و به این شکل اعتبار سایت بیشتر خواهد شد، مخصوصا اگر این کار با چند فرد برجسته تکرار شود.

 

اما افزایش ترافیک چطور اتفاق میافتد؟

افزایش ترافیک سایت هم وقتی اتفاق میافتد که آن فرد برجسته مطلبی که خودش نوشته را در سایر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که در آن فعال است معرفی می‌کند و افراد زیادی را به مطالعه مطلبش در وب سایت شما دعوت می‌کند.

پس به این شکل پست مهمان معکوس می‌تواند موجب افزایش اعتبار و ترافیک شما شود. اگر در نزدیکان، دوستان و آشنایان کسی را می‌شناسید که در حوزه خودش فرد برجسته‌ای است یا با افراد برجسته‌ای در ارتباط است، حتما باهاش همکاری داشته باشید تا خودش یا دوستانش برای شما یک مطلب منتشر کنند.

 

۳- نونوار کردن و بازنشر مطالب قدیمی

بازنشر محتوا برای افزایش ترافیک

یک مطلب قدیمی با نام ” ۷ روش برای افزایش فالوور اینستاگرام” نوشته بودم که مدت‌ها بود در مطالب انتهایی سایت خاک می‌خورد.

به سراغ این مطلب رفتم و آن را بهتر کردم.  عکس‌های بهتری به کار بردم،  ۸ روش دیگر برای افزایش فالوور را به آن اضافه کردم و درباره آن‌ها توضیح دادم و همینطور مطلب را برای گوگل بهینه کردم و اصطلاحا روی سئوی مطلب کار کردم.

در آخر دکمه به روز رسانی مطلب را زدم و تاریخ آن را به روز کردم تا در صفحه اول سایت مجددا دیده شود و مخاطبان جدیدم از این مطلب بی بهره نمانند.

شاید برایتان جالب باشد که این مطلب که در صفحه ۷ گوگل قرار داشت و با اقداماتی که روی آن انجام داده بودم به صفحه ۳ گوگل رسید.

البته در این مورد من افزایش ترافیک را تجربه نکردم زیرا برای بهبود ترافیک سایت باید به صفحه اول گوگل می رسیدم و بهبود محتوا تنها ۴ صفحه مرا به صفحه اول گوگل نزدیکتر کرده بود.

اما اگر شما روی محتواهایی که در صفحه دوم گوگل قرار دارند کار کنید و سعی کنید کیفیت محتواها را نسبت به رقبا بیشتر کنید، احتمالا اینکه مطلب شما به صفحه اول برسد وجود دارد و اگر از چند مطلب شما یک مطلب هم به صفحه اول گوگل برسید، افزایش ترافیک محسوس خواهد بود.

 

۴- بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی معنادار(LSI Keywords)

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

در اینکه سئو و دریافت ترافیک از گوگل بهترین روش رایگان افزایش ترافیک سایت است، هیچ شکی نیست. اما امروز سئو مثل گذشته نیست. امروز برای اینکه گوگل موضوع مطلب شما را تشخیص دهد، لازم نیست چندین بار کلمه کلیدی خود را تکرار کنید.

امروز گوگل با کمک الگوریتم هامینگ برد هوشمند شده است و از طریق کلماتی که به کار می‌برید موضوع مطلب شما را متوجه می‌شود. برای اینکه دل این الگوریتم را به دست آورید، باید با به کاربردن عبارات هم معنی و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی کاری کنید که گوگل متوجه موضوع مطلب شما بشود.

مثلا اگر کلمه اصلی یک مطلب “تبلیغ نویسی ” باشد، من با کلمات زیر سعی می‌کنم به گوگل بفهمانم که موضوع مطلب چیست و با چه عبارت دیگری هم این مطلب می‌تواند دیده شود.

تبلیغ نویسی حرفه ای /  کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی / فرمول های تبلیغ نویسی / تبلیغ نویسی صفحه محصول /  و  کلماتی از این قبیل که مرتبط با کلمه کلیدی اصلی هستند.

وقتی گوگل این کلمات را در مطلب من می‌بیند، با خود می‌گوید” اهان، پس این مطلب مربوط به ” تبلیغ نویسی” هست.

به این کلمات اصطلاحا LSI Keywords گفته می‌شود و سعی کنید از این کلمات حتما در مطالب خود استفاده کنید و احتمالا قرار گیری مطلب در رتبه‌های بالای گوگل را بیشتر کنید.

 

 

 ۵- دریافت ترافیک بیشتر با تبدیل محتوا

تبدیل محتوا

تبدیل محتوا کار ساده‌ای هست. مثلا یکی از مطالب سایت رو تبدیل به یک ویدیو می‌کنید و در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید. این یعنی تبدیل محتوا.

بهتره بررسی کنید و محتواهای پرطرفدارتان را در کانال‌های مختلف پیدا کنید و آنها را برای انتشار در دیگر کانال‌ها تبدیل کنید.

مثلا وقتی یکی از مطالب پرطرفدار سایت را به یک ویدیو تبدیل کرده و در آپارت یا یوتیوب به اشتراک می‌گذارید، این ویدیو به احتمال زیاد در آپارات یا یوتیوب هم طرفدار خواهد داشت و بازدید زیادی به دست خواهد آورد، و این یعنی آشنا شدن افراد جدید با مجموعه شما و افزایش بازدید سایت در دراز مدت.

دقت داشته باشید که چه در مورد این روش و چه در مورد روش‌های دیگر، تداوم در اجرا به شدت مهم است، در واقع وقتی شما به صورت مستمر محتواهایتان را تبدیل می‌کنید در دراز مدت ترافیک سایت شما به میزان مشخصی افزایش پیدا می‌کند.

 

۶- از توزیع درست محتوا غافل نشوید

اگر محتوای درجه یکی منتشر کرده‌اید نباید انتظار داشته باشید که مخاطبان شما از انتشار آن باخبر شوند.

حتی اگر به دنبال این هستید که این مطلب برای شما ترافیک ارگانیک گوگل را به همراه داشته باشد، بازهم اگر روی توزیع محتوا تمرکز بیشتری داشته باشید می‌بینید که علاوه بر ترافیک گوگل، بازدیدکنندگان دیگری هم جذب خواهند شد.

ترویج و توزیع محتوا

در ادامه چند روش رایگان برای ترویج و توزیع محتوا را معرفی می‌کنم. البته شما می‌توانید مطالب برجسته خود را با پرداخت هزینه نیز توزیع کنید، اما در این مطلب تنها به روش‌های رایگان اشاره شده است.

 

A- در لینکدین، توییتر و . . . فعالیت می‌کنید و دنبال کنندگان زیادی دارید؟

بسیار عالی، انتشار مطلبتان را اعلام کنید و از مخاطبان بخواهید که مطلب جدید شما را مطالعه کنند. با این کار همیشه بازدیدکنندگانی را از این شبکه ها خواهید داشت، در حالی که اگر محتوای خود را منتشر نکنید دنبال کنندگان شما تنها دنبال کننده خواهند بود نه ترافیک برای سایتتان.

 

B- کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرامی فعال دارید؟

این عالیه، یعنی همیشه تعدادی مخطبان هدف در دسترستان هستند و  هر زمان که بخواهید می‌توانید پیام مشخصی را به آنها انتقال دهید. پس انتشار مطلب جدیدتان را هم به آن‌ها اعلام کنید، قطعا افرادی هستند که این مطلب برایشان جذاب باشد.

 

C- لیستی از ایمیل مخاطبان هدف را جمع آوری کرده‌اید؟

پس انتشار محتوای جدید را به گوش آنان هم برسانید.

دقت داشته باشید که در تمامی روش‌های توزیع محتوا، هرچه انتشار مطلب جدید را جذابتر بیان کنید، احتمال اینکه برای مطالعه مطلب وارد سایت شوند، بیشتر است.

عنوان و مقدمه جذاب و کنجکاو کننده ای بنوسید تا مخاطب نتواند از مطالعه مطلب بگذرد.

مثلا در عکس زیر مشاهده می‌کنید که ایمیلی از وبسایت شاپیفای( فروشگاه ساز معروف جهانی) به دست من رسیده است که هدف آن تشویق من به مطالعه مطلب جدید است.

جملات ساده ای دارد، دقت کنید که چطور مخاطب را برای مطالعه مطلب کنجکاو و مشتاق می‌کند.

 

D- با رسانه خاصی همکاری داشته‌اید؟

چرا از آنها نمی‌خواهید که انتشار مطلبتان را به مخاطبانشان یادآوری کنند؟ حتی اگر لازم باشد مبلغ کمی برای این کار بپردازید تا در در رسانه خود مطلب جدید شما را اعلام کنند. البته این روش به خودی خود پولی نیست، اما می‌تواند به عنوان یک روش پولی نیز برای ترویج محتوا تلقی شود.

 

۷- محتوای طولانی منتشر کنید

حدود سه سال گذشته وب سایت moz تحقیقی روی یک میلیون مطلب منتشر شده انجام داد. در نتیجه این تحقیقات متوجه شدند که هرچه مطلب شما طولانی‌تر باشد هم احتمال کسب رتبه بالا در گوگل بیشتر است و هم احتمال اینکه مخاطبان  از مطلب شما خوششان بیاید و آن را به اشتراک بگذارند.

البته در ایران هنوز فرهنگ اشتراک گذاری مطالب به اندازه کافی جا افتاده نیست، اما همینکه مطلب شما در نظر گوگل و البته کاربران مطلب جامع‌تر و کاملتری باشد، ارزشمند است و موجب افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

توجه: منظور از طولانی بودن مطلب این نیست که مطلب خود را بی دلیل طولانی کنید و تنها به طولانی کردن مطلب فکر کنید، منظور از مطلب طولانی این است که مطلب جامع‌تر و کاملتر باشد که خواه ناخواه موجب طولانی تر شدن مطلب می‌شود.

بهتر است مطلب ما بالای ۱۰۰۰ کلمه باشد.

 

۸- محتوای لیست گونه یا لیست وار منتشرکنید

تولید محتوای لیست وار

اگر از من بپرسید که کدام نوع پست‌ها بیشتر دیده می‌شوند، قطعا پاسخ من پست‌هایی هستند که یک لیست را به مخاطب معرفی می‌کنند و در عنوان آنها عدد به کار رفته است. مثلا همین مقاله که مطالعه می‌کنید یک پست لیست وار است که در آن ۱۵ روش رایگان برای افزایش ترافیک سایت را معرفی می‌کنم.

یا پست دیگری در سایت که ۲۸  فروشگاه اینترنتی ایرانی را معرفی می‌کند.

این پست‌ها به شدت قوی عمل می‌کنند و جایگاه بهتری در نتایج گوگل به دست می‌آورند.

البته به این معنی نیست که اگر شما یک پست لیست وار بنویسید حتما در رتبه یک گوگل قرار می‌گیرد، نه این طور نیست، قطعا عوامل دیگری در رتبه بندی مطالب موثر هستند.

اما اگر دو پست شرایط یکسانی داشته باشند، قطعا پستی که به صورت لیست گونه نوشته شده است، جایگاه بهتری خواهد داشت.

به طور مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کند که برای عبارت جستجو شده ” فروشگاه های اینترنتی ایرانی” سه نتیجه اول مطالبی هستند که به صورت لیست بوده و در آنها عدد به کار رفته است.

افزایش ترافیک سایت

نکته : یکی راه‌هایی که مطلب لیست گونه شما برتر از مطلب رقبایتان شود این است که لیست را به مراتب طولانی ‌تر کنید.

مطلبی که با عنوان ۲۸ فروشگاه اینترنتی ایرانی در سایت منتشر شده است، در ابتدا لیست کوتاه تری بود و در نتایج پایین‌تری قرار داشت، اما با طولانی کردن مطلب و افزایش لیست به ۲۸ فروشگاه، جایگاه مطلب در گوگل بهبود پیدا کرد. نتایج بهبود را در عکس زیر ببینید.

 

۹- به ایندکس اول موبایل گوگل یا Google’s Mobile first index

ایندکس اول موبایل گوگل یا همان Google’s Mobile First index آپدیتی است از طرف گوگل که بیانگر این موضوع است که گوگل از حالا به بعد به نسخه موبایل سایتتان اهمیت بیشتری قایل است، در واقع ابتدا به حالت موبایل سایتتان نگاه می‌کند و سپس حالت دسکتاپ سایت.

به بیان ساده تر، اگر سایت شما در حالت موبایل نمایش درستی نداشته باشد از سمت گوگل یک امتیاز منفی دریافت می‌کنید و افزایش ترافیک گوگل کار سخت تری برای شما خواهد شد.

پس حتما به ریسپانسیو بودن وبسایتتان روی گوشی‌های موبایل اهمیت دهید تا احتمال افزایش ترافیکتان بالاتر رود. اما از کجا بفهمیم که از نظر گوگل سایت ما موبایل فرندلی هست و روی گوشی‌های موبایل به درستی دیده می‌شود؟

برای اینکار به لینک زیر که ابزاری از سرچ کنسول گوگل است مراجعه کنید و لینک سایتتان را وارد کنید و گزارش دریافتی را مطالعه کنید، اگر ایرادی وجود داشته باشد به شما گوشزد خواهد شد.

 The Mobile-Friendly Test

 

۱۰- در آپارت ( یوتیوب) محتوای ویدیویی منتشر کنید

تولید محتوایی ویدیویی

اگر به دنبال جذب ترافیک هستید، محتوای ویدیویی باید در مرکز توجهتان باشد.

اگر مخاطبان شما در یوتیوب فعال هستند می‌توانید تولید ویدیو را در یوتیوب انجام دهید در غیر این صورت آپارت هم گزینه مناسبی است و می‌توانید بازدیدهای رایگان زیادی برای ویدیوهای خود به دست آورید.

افزایش بازدید ویدیوها در دراز مدت همراهانی را برای شما و وبسایتتان ایجاد می‌کند. دقت داشته باشید که در خیلی از روش‌های افزایش ترافیک شاید به میزان خیلی عجیب و زیاد نباشد، اما کیفیت ترافیک ورودی بسیار بالاست.

اگر مایل باشید می‌توانید با پرداخت مبلغی از قابلیت‌های تبلیغاتی آپارات برای افزایش بازدید ویدیوها نیز استفاده کنید.

 

 

تولید محتوا در ویرگول

۱۱- در ویرگول تولید محتوا انجام دهید 

ویرگول چیست؟

ویرگول یک پلتفرم انتشار محتوای متنی است که مردم می‌توانند مقالات و مطالب مهم، ارزشمند و کاربردی را در موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارند مطالعه و با سایر افراد به اشتراک بگذارند.

چرا توصیه می‌شود که حتما از ویرگول استفاده کنید؟

نوشتن در ویرگول نه تنها موجب دیده شدن شما و مطالبتان و در نتیجه افزایش بازدید وبسایتتان می‌شود، بلکه شما می‌توانید از ویرگول بک لینک رایگان دریافت کنید.

البته دقت داشته باشید که رفتار اسپم گونه و مزاحم نداشته باشید. اینطور نباشد که یک مطلب بی کیفیت را قرار دهید و در آن چندین بار به سایت خود لینک دهید و یا مطلبی بنویسید و برای مطالعه ادامه آن مخاطب را به سایت خود بکشانید.

در این صورت نه تنها به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای خود را زیر سوال می‌برید بلکه از طرف ویرگول هم جریمه شده و مطلب شما حذف می‌شود.

 

 

تولید محتوا در اخبار رسمی

۱۲- در وبسایت ” اخبار رسمی” تولید محتوا انجام دهید

اخبار رسمی اولین نیوز وایر در ایران است.  این یعنی چی؟

یعنی اخبار رسی جایی است که شما می‌توانید مطلب یا خبر مربوط به کسب‌وکارتان را در آن قرار دهید و با پرداخت مبلغی این خبر یا مطلب را در چندین رسانه خبری مهم منتشر کنید.

به بیان ساده تر شما می‌توانید مطلب یا خبر خود را در اخبار رسمی ثبت کنید و سپس با پرداخت مبلغی در پنل اخبار رسمی، کمپین خبری خودتان را آغاز کنید تا مطلب شما با لینک‌ به وب سایت شما در چندین سایت مهم خبری منتشر شود.

 

افزایش ترافیک سایت با استفاده رایگان از اخبار رسمی

شما می‌توانید از اخبار رسمی به صورت رایگان هم استفاده کنید، به این صورت که مطلب خود را در پنل اخبار رسمی قرار می‌دهید و اخبار رسمی این مطلب را در دسته‌ بندی‌های خود سایت نمایش می‌دهد و مطلب شما در معرض دید بازدیدکنندگان سایت اخبار رسمی قرار می‌گیرد.

در این حالت مطلب شما تنها در اخبار رسمی منتشر می‌شود و در رسانه‌های مختلف خبری پخش نمی‌شود.

اما همین بخش رایگان در اخبار رسمی هم می‌تواند مخاطبانی را با شما و وب سایتتان آشنا کرده و در دراز مدت همراهانی را برایتان ایجاد کند.

 

۱۳- بهبود نرخ کلیک مطالب در نتایج گوگل

بهبود نرخ کلیک

یک خبر خوب، اگه به دنبال افزایش ترافیک از گوگل هستید، لازم نیست تنها به دنبال بالا بردن رتبه مطالب در گوگل باشید، گاهی به جای بالا بردن رتبه مطالب در نتایج گوگل، باید میزان کلیک خوردن مطالب را افزایش دهید.

تصور کنید که مطلب شما در رتبه ۳ گوگل قرار دارد و در روز ۱۰۰بار توسط کاربران دیده می‌شود. حال اگر این مطلب در طول روز ۱۵ کلیک دریافت می‌کند، این یعنی نرخ کلیک این مطلب ۱۵% است، یعنی از هر ۱۰۰ نفری که مطلب شما برای آن‌ها نمایش داده می‌شود، ۱۵ نفر روی مطلب شما کلیک می‌کنند.

اگر عنوان سئوی مطلب یعنی همان عنوانی از مطلب که در نتایج گوگل دیده می‌شود را کمی جذاب‌تر کنیم چه؟ در این صورت احتمال دارد که از هر ۱۰۰ نفری که مطلب را می‌بینند تعداد بیشتری روی آن کلیک کنند، مثلا به جای ۱۵ نفر ۲۰ نفر کلیک کنند.

این یعنی روزانه ۵ ورودی بیشتر و در ماه ۱۵۰ ورودی بیشتر دریافت خواهید کرد، و این تنها مربوط به یک مطلب است و اگر روی عنوان سئوی مطالبی از سایتتان که در رتبه های ۱ تا ۵ گوگل قرار دارند کار کنید افزایش ترافیک وب‌سایت محسوس‌تر خواهد بود.

 

۱۴- سرچشمه ترافیک رقبایتان را بدزدید

ترافیک رقبا

تصور کنید که خیلی راحت سرچشمه‌هایی که رقبایتان از آنها ترافیک به دست می‌آورند را شناسایی می‌کنید و خیلی راحت متوجه می‌شوید که از کدام منابع ترافیک بیشتری به دست می‌آورند. آیا این امکان پذیر است؟

با کمک سایت بسیار عالی similarweb این تصور به واقعیت تبدیل شده است، کافیست وارد این سایت شوید و آدرس سایت رقیب را وارد کنید و تحلیل جالبی از ترافیک ورودی و خروجی سایت به دست آورید.

شاید برایتان جالب باشد که یکبار بر اساس ترافیک خروجی به درگاه بانک، میزان فروش سایت رقیب را تخمین زدیم و پس از گفتگو با یکی از اعضای تیم رقیب متوجه شدیم که تخمین ما تا حد زیادی درست بوده است.

متاسفانه این سایت همانند گوگل آنالیتیکس برای کاربران ایرانی مسدود است و برای ورود به سایت باید آیپی خود را تغییر دهید و باید از همان روشی استفاده کنید که برای ورود به گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کنید. 

 

۱۵- وبینار برگزار کنید

تا همین چند سال پیش برای شرکت در سیمنار یا ورکشاپی که در شهر دیگری برگزار می‌شد، باید خودمان را برای سفری یک روزه و اغلب به تهران آماده می‌کردیم.

اما امروز به لطف تکنولوژی می‌توانید در خانه و پای لپتاپ بنشینید و به صورت آنلاین در یک سمینار یا ورکشاپ آموزشی شرکت کنید که البته اسمش را وبینار گذاشته‌اند که ترکیبی از وب و سمینار است.

وقتی شرکت در وبینار انقدر راحت هست پس قطعا برگزار کردن آن هم به مراتب راحت‌تر سمینار است.

با برگزاری وبینار، افراد زیادی با شما و کسب‌وکارتان آشنا می‌شوند و به مرور تبدیل به همراهان شما می‌شوند، همان همراهانی که شاید به خاطر کم بودنشان نتوان اسم ترافیک را روی آنها گذاشت، اما از آنجایی که به شدت به شما اعتماد پیدا کرده‌اند می‌توانند سودآوری زیادی برای شما داشته باشند.

وب سایت ایسمینار

پلتفرمهای برگزاری وبینار کم نیستند اما دو نمونه مشهور آن‌ها در ایران یکی ایوند است که در کنار فروش بلیط امکان برگزاری وبینار را هم فراهم کرده است و دومی ایسمینار است که به صورت تخصصی در زمینه برگزاری وبینار کار می‌کند.

وقتی وارد سایت ایسمینار می‌شوید هم وبینارهای مختلفی را مشاهده می‌کنید که امکان شرکت در آنها وجود دارد و هم می‌توانید در نقش مدرس یک وبینار برگزار کنید.

وقتی در سایت ایسمینار وبینار برگزار می‌کنید، وبینار شما را به لیست وبینارها اضافه می‌شود و این نوعی تبلیغ برای وبینار شماست. البته اگر از بسته‌های تبلیغی استفاده کنید که قیمت زیادی هم ندارند، در این صورت تبلیغاتی بیشتری برای وبینار شما انجام می‌شود و قطعا ثبت نام کنندگان بیشتری خواهید داشت.

در نهایت پس از برگزاری وبینار  افراد جدیدی با شما و کسب‌وکارتان آشنا می‌شوند که توصیه می‌کنم وبینار خودتان را رایگان یا با مبلغ پایینی قرار دهید تا ترجیحا افراد بیشتری در وبینار شما شرکت کنند، دقت کنید که در این حالت هدف اصلی پیدا کردن مخاطبان جدید است نه درآمدزایی.

وبینارها به شدت در افزایش اعتماد مخاطبان به شما و همینطور افزایش آگاهی از برند شما موثر هستند، بخصوص اگر به صورت منظم، مثلا ماهانه یا هر دوماه یک بار  برگزار کنید.

 

 

و بالاخره به پایان مقاله رسیدیم

شما با ۱۵ روش و راهکار کاملا رایگان برای افزایش ترافیک سایت آشنا شدید. روش‌هایی که هرکدام در اندازه خودشان می‌توانند به مشهورتر شدن وب‌سایت شما و افزایش ترافیک آن کمک کنند. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که در اجرای تکنیک‌ها تداوم داشته باشید.

به صورت منظم تولید محتوا انجام دهید.

به صورت منظم در شبکه‌های اجتماعی آن را منتشر کنید.

به صورت منظم مطالب گذشته را باز تولید کنید.

و . . . .

تا با اجرای منظم روش‌های مختلف در کنار هم، به مرور شاهد افزایش ترافیک وب‌سایتتان باشید. اگر هر سوال یا پیشنهادی دارید، کافیه در کامنت‌ها با من در میان بگذارید. 

 

منبع: https://ronaaq.com/1411/increase-website-traffic/

 

  • ۹۹/۰۱/۰۷
  • roshdino رشدینو

نظرات (۱)

  • زندگی رویایی
  • بسیار عالی لطفا از وبلاگ دیدن کرده و دنبال کنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی